Główne możliwości systemu

 

Pakiet pokładowy Autotracker, składający się z urządzenia telemetrycznego, anteny i dodatkowych czujników instalowany jest w samochodzie a otrzymywana informacja z satelity systemu GPS określa lokalizację, prędkość środka transportu, stan czujników (opcjonalnie), zapamiętuje te dane z informacją o czasie i przekazuje za pomocą sieci telefonii komórkowej standardu GSM do centrum przechowywania i przetwarzania danych.

 

 

 

Dostęp do systemu odbywa się poprzez sieć Internet, miejsce pracy użytkownika dostępne jest za pomocą dowolnej współczesnej przeglądarki internetowej, dlatego ilość i lokalizacja miejsc pracy jest nieograniczona.

 

 

System Autotracker pozwala obsłużyć następujący zakres:

  • zapewnienie stałej kontroli lokalizacji i stanu środków transportu w czasie rzeczywistym;
  • kontrola przemieszczania się transportu przez dowolny okres czasu od momentu instalacji systemu (do 5-ciu lat);
  • kontrola zużycia paliwa na podstawie danych rzeczywistych;
  • możliwość zdalnego zarządzania poszczególnymi modułami środka transportu;
  • gromadzenie danych statystycznych w celu raportowania i efektywnego planowania;
  • kontrola niewłaściwego wykorzystania transportu;
  • tworzenie raportów zarówno dla poszczególnych środków transportu i ich grup, jak i dla całej floty jako całości.
 

Dodatkowe możliwości systemu

 

 

Dla współczesnych środków transportu, wyposażonych w silnik sterowany elektronicznie (ECU) istnieje możliwość połączenia z CAN-bus w celu otrzymania szczegółowego zbioru danych, zawierającego:

 

 

  • ilość zużytego paliwa;

  • poziom paliwa w zbiorniku (zwykle dane standardowego czujnika zużycia paliwa środka transportu są mniej dokładne niż dane pojemnościowego czujnika zużycia paliwa);

  • odczyty licznika kilometrów i prędkościomierza;

  • obroty robocze, temperatura silnika itd.

 

 

Ponadto system pozwala:

  • wykonywać podłączenie różnych czujników, w tym:
    • czujników otwarcia drzwi przedziału ładunkowego;
    • czujników masy i obciążenia na oś;
    • identyfikatorów pracy mechanizmów wspomagających;
    • czujników obliczania potoku pasażerów;
    • czujników temperatury, wilgotności, zawartości CO2.
  • podłączać, po dodatkowym uzgodnieniu, urządzenia:
    • kasy fiskalne;
    • czytniki kodów kreskowych, kodów QR i kart elektronicznych;
    • urządzenia do obliczania czasu pracy, kontroli dostępu i identyfikacji personelu;
    • urządzenia do ostrzegania, wyświetlania informacji i reklamy (w tym geolokalizacji).
 
  • zarządzać urządzeniami pomocniczymi, takimi jak:

    • blokada rozrusznika lub pompy paliwa;

    • system blokowania otwartych drzwi.