Kontrola GPS w transporcie kolejowym i wagonach

 

 

Firma Autotracker oferuje system automatyzacji i kontroli taboru kolejowego. System przeznaczony jest do monitorowania lokalizacji taboru kolejowego, wyświetlania wskazań dodatkowych czujników kontrolnych, a także sporządzania dynamicznych i statystycznych sprawozdań.

 

Istnieje możliwość naniesienia na mapę elektroniczną schematów torów kolejowych, określenie lokalizacji taboru na określonych torach, obecność lub tranzyt określonych stref, a także zapisy naruszenia harmonogramu.

 

Wdrożenie systemu daje możliwość zwiększenia efektywności zarządzania taborem, wyeliminowania różnych nieprawidłowości przy jego użytkowaniu, znacznego zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych, jak również umożliwia m.in.:

  • określenie dokładnej lokalizacji lokomotywy, a także wskazanie jej ruchu: prędkość, kierunek ruchu, przystanki;

  • zapewnienie elektronicznej kontroli różnych węzłów i agregatów wagonu kolejowego co prowadzi do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu;

  • wyposażenie lokomotyw w system kontroli i zużycia paliwa (z wykorzystaniem czujników poziomowych i przepływowych) pozwala całkowicie wyeliminować kradzież materiałów pędnych i smarów zarówno na etapie tankowania, jak i uchronić przed nieuprawnionym wyciekiem paliwa w ruchu;

  • otrzymanie informacji o obrotach silnika, czasie jego pracy i trybach eksploatacji;

  • Ocena trybów i rzeczywistego obciążenia każdej lokomotywy w celu jej racjonalnego wykorzystania na odcinkach pracy i trasach.

 

Nasza firma oferuje ponadto unikalne rozwiązanie, które pozwala kontrolować lokalizację Państwa wagonów towarowych dowolnego typu z częstliwością od jednego razu w ciągu doby do dwóch razy na godzinę z dokładnością do 10-15 metrów.

 

Jak to działa? Urządzenie z mocnymi bateriami w małym (około 80*80*80 mm) przeciwwłamaniowym metalowym pojemniku o stopniu ochrony IP65 przyspawane jest do korpusu wagonu i działa tam od uruchomienia do kolejnej wymiany (można to połączyć z obowiązkową obsługą wagonów raz na dwa-trzy lata) i transmituje współrzędne GPS na serwer danych. Od tej pory klient ma dostęp do danych na mapie za pośrednictwem strony internetowej i raportów.

 

Praktycznie niemożliwy jest ani demontaż z wagonu, ani rozebranie, ani zalanie płynem pojemnika.

 

Dodajmy, że współczesne specjalne baterie litowe mogą pracować ponad trzy lata i posiadają szeroki zakres temperatury roboczej (od -55 do +85℃).

 

Nasz system pokazuje lokalizację w odniesieniu do miejscowości w dowolnym kraju praktycznie w czasie rzeczywistym w odróżnieniu od systemów państwowych, które jedynie dostarczają informację jaką ostatnią stację kolejową przejechał Państwa wagon. Dane te mogą być nieaktualne jeszcze podczas ich przekazania do klienta. Jest to szczególnie ważne, kiedy wagony trafią na terytorium prywatne i są wykorzystywane bez wiedzy właściciela. To ostatnie jest szczególnie ważne, jeśli wagony trafią na terytorium „strefy 1520”.

 

Aktywne zastosowanie systemu umożliwia zwiększenie efektywności zarządzania taborem kolejowym i wagonów towarowych, wyeliminowanie niewłaściwego użytkowania znacznie zmniejsza koszty operacyjne.

 

System został zaprojektowany w taki sposób, aby mógł wykorzystywać bazę kartograficzną z różnych źródeł, łącznie z wykorzystywaniem map klientów.